Obchodní podmínky

Anna–Marie Konečná

IČO: 21592560

Se sídlem: Aloise Rašína 326/13, Olomouc, 77900

Zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném územním pracovištěm v Olomouci

e-mail: info@workbyany.cz

Telefon: +420 737 372 300

Webové stránky: www.workbyany.cz dále jen („prodávající)

 

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky upravují v souladu s § 1751 odst. 1 občanského zákoníku vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě smlouvy o poskytování digitálního obsahu, uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím webové stránky prodávajícího.

1.2. Prodávající nabízí prostřednictvím své webové stránky digitální obsah. Aktuální seznam a specifikace produktů jsou uvedeny na webu www.workbyany.cz

1.3. Tyto obchodní podmínky vymezují vztah a práva a povinnosti z něj plynoucí pouze mezi prodávajícím a kupujícím – fyzickou osobou podnikatelem i nepodnikatelem, nebo právnickou osobou.

1.4. Individuálně sjednaná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

1.5. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva i obchodní podmínky jsou sepsány v českém jazyce a smlouvu lze uzavřít pouze v tomto jazyce.

1.6. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoliv změnit nebo doplnit. Práva a povinnosti vzniklé před změnou obchodních podmínek nejsou tímto ustanovením dotčeny.  O změně obchodních podmínek bude kupující informován prostřednictvím internetových stránek prodávajícího na https://www.workbyany.cz/ kde bude uvedeno nové znění spolu s datem nabytí účinnosti a možností nahlédnutí do předchozích verzí.

2. CENA PRODUKTŮ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

2.1.   Kupující může cenu produktů dle smlouvy uhradit prodávajícímu výhradně těmito způsoby:

  • Bezhotovostním bankovním převodem na účet prodávajícího: 2200814948/2010, vedený u FIO banky
  • Bezhotovostní on-line platbou kartou
  • Na základě předchozí dohody s prodávajícím formou platby na fakturu vystavenou na účet prodávajícího.

2.2 V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit kupní cenu na bankovní účet prodávajícího a uvést správný variabilní symbol. Závazek uhradit cenu je splněn okamžikem připsání platby na účet prodávajícího.

2.3.  Pokud to vyžaduje obchodní praxe nebo právní předpisy, vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu. Tuto fakturu prodávající vystaví po úhradě ceny produktů a zašle ji elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího.

2.4 Případné slevy a cenová zvýhodnění nelze vzájemně kombinovat, pokud prodávající nestanoví jinak. Kupující je vždy před odesláním objednávky informován o možnosti kombinace slev a konečné ceně zboží.

2.5.   Informace o zboží, včetně cen a hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivých položek v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží platí po dobu, kdy jsou zobrazeny v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje možnost uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

3. UŽIVATELSKÝ ÚČET

3.1.   Na základě registrace v internetovém obchodě může kupující přistupovat ke svému zákaznickému účtu, ze kterého lze provádět objednávky. Zboží lze objednávat i bez registrace.

3.2.   Kupující je povinen při registraci a objednávce uvádět správné a pravdivé údaje a v případě změny je aktualizovat. Prodávající považuje uvedené údaje za správné.

3.3.   Přístup k zákaznickému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen tyto údaje chránit a nesdělovat je třetím osobám. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití účtu neoprávněnými osobami.

3.4.   Kupující nesmí umožnit využívání svého zákaznického účtu třetím osobám.

3.5.   Prodávající si vyhrazuje právo zrušit zákaznický účet, pokud jej kupující delší dobu nevyužívá nebo pokud poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy či obchodních podmínek.

3.6.   Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména z důvodu údržby hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích stran.

4. UZAVŘENÍ SMLOUVY

4.1. Veškerá prezentace produktů na webové stránce https://www.workbyany.cz/ má pouze informativní charakter a nepředstavuje závaznou nabídku. Prodávající není povinen uzavřít smlouvu na tyto produkty. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2. Pro objednání produktů vloží kupující vybrané produkty do košíku a vyplní objednávkový formulář na webové stránce. Během vytváření objednávky na webové stránce https://www.workbyany.cz/ může kupující kdykoli měnit a kontrolovat zadané údaje. Objednávku lze dokončit po jejím zkontrolování kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů a souhlasí s nimi. Bez tohoto souhlasu nelze objednávku dokončit.

3.3. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky zašle kupujícímu potvrzení na jeho elektronickou adresu uvedenou v uživatelském účtu nebo v objednávce (dále jen „elektronická adresa uživatele“). Toto potvrzení je automatické.

4.4. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky, jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a pokyny k platbě v případě platby převodem.

4.5.   Kupující souhlasí s využitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Veškeré náklady spojené s jejich použitím (např. náklady na internetové připojení nebo telefonní hovory) si hradí sám, a tyto náklady se neliší od běžných sazeb poskytovatelů služeb.

4.6. Smlouvu lze uzavřít také tehdy, pokud kupující provede objednávku e-mailem nebo telefonicky a prodávající ji následně písemně potvrdí. Za písemné potvrzení se považuje i e-mailové potvrzení. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající objednávku potvrdí.

4.7.  Pokud je v e-shopu nebo v objednávce uvedena zjevně chybná cena zboží, prodávající není povinen dodat zboží za tuto cenu, a to ani v případě, že objednávku již potvrdil. V takovém případě prodávající neprodleně kontaktuje kupujícího a nabídne mu uzavření nové smlouvy s upravenou cenou. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy kupující tuto nabídku přijme. Za zjevnou chybu v ceně se považuje zejména situace, kdy cena výrazně neodpovídá obvyklé ceně, nebo obsahuje zjevný překlep, například chybějící či nadbytečnou číslici.

5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

5.1.   Kupující bere na vědomí, že podle § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud

  • nebyl dodán na hmotném nosiči
  • byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

V souladu s tímto ustanovením prodávající upozorňuje kupujícího, že při zasílání produktů ve formátu PDF se vždy jedná o digitální obsah. Na tyto produkty se nevztahuje právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od doručení.

5.2.   Nejedná-li se o případ uvedený v bodu 5.1. obchodních podmínek nebo o jiný případ, kdy nelze od smlouvy odstoupit, má uživatel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do čtrnácti 14 dnů.

  • ode dne převzetí zboží
  • ode dne převzetí poslední dodávky, pokud je předmětem smlouvy více druhů zboží nebo dodání ve více částech
  • ode dne převzetí první dodávky, pokud je předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.

Kupující může k odstoupení od kupní smlouvy využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od smlouvy je kupující povinen zaslat na e-mailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách.

Prodávající potvrdí uživateli přijetí odstoupení od smlouvy bez zbytečného odkladu v textové podobě.

5.3. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese veškeré náklady spojené s vrácením zboží.

5.4. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu přijaté peněžní prostředky do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

5.5. Vrácení peněžních prostředků kupujícímu proběhne stejným způsobem, jakým byla platba přijata, pokud se strany nedohodnou jinak a kupujícímu tím nevzniknou další náklady.

5.6. Zboží musí kupující vrátit prodávajícímu nepoškozené, nepoužité, neznečištěné a pokud možno v původním obalu. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

5.7. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy v následujících případech:

  • zboží je nedostupné
  • zboží je vyprodáno
  • dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu či dovoz

V takovém případě prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce. Nejpozději do 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy vrátí kupujícímu veškeré přijaté peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání. Vrácení proběhne stejným způsobem, jakým byla platba provedena, nebo jiným způsobem určeným kupujícím.

6. DODÁNÍ PRODUKTŮ

6.1.   Zboží je kupujícímu dodáno:

  • na adresu určenou kupujícím objednávce
  • e-mailem na email určený kupujícím v objednávce

6.2. V případě zakoupení digitálního produktu bude tento produkt doručen elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v uživatelském účtu nebo zadanou při vyplnění objednávkového formuláře.

6.3.   Digitální produkty budou dodány nejpozději do 3 dnů ode dne uhrazení jejich ceny.

6.4. Digitální obsah poskytovaný www.workbyany.cz je kompatibilní s běžně používanými operačními systémy a softwarem, pokud není uvedeno jinak.

6.5.  Kupující bere na vědomí, že s ohledem na povahu produktů je nutné, aby měl k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující mu otevřít a pracovat se soubory formátu pdf.

6.6. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu, která bude zaslána na e-mailovou adresu kupujícího nebo přiložena k dodávanému zboží.

6.7.   Náklady na dodání zboží se odvíjejí od zvoleného způsobu odeslání a převzetí a jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.

6.8. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

6.9. Pokud je prodávající na základě kupní smlouvy povinen doručit zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží při dodání převzít. Pokud z důvodů na straně kupujícího musí být zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit veškeré náklady spojené s opakovaným doručováním nebo s alternativním způsobem doručení.

6.10. Kupující je při převzetí zboží od přepravce povinen zkontrolovat neporušenost obalu. V případě jakéhokoliv poškození musí tuto skutečnost neprodleně oznámit přepravci. Pokud je obal porušen tak, že svědčí o neoprávněném vniknutí do zásilky, má kupující právo zásilku nepřevzít.

 

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1.   Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

7.2.   Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména zaručuje, že v době převzetí:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo vlastnosti, které prodávající či výrobce popsal nebo které kupující mohl rozumně očekávat s ohledem na povahu zboží a prezentovanou reklamu
  • je zboží vhodné k účelu, který prodávající uvádí, nebo k účelu, ke kterému se daný druh zboží běžně používá
  • odpovídá jakostí a provedením sjednanému vzorku nebo předloze, pokud byla jakost či provedení určeno podle vzorku nebo předlohy
  • je dodáno v odpovídajícím množství, rozměru nebo hmotnosti
  • splňuje požadavky právních předpisů

7.3.   Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, předpokládá se, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující má právo uplatnit reklamaci vady, která se u spotřebního zboží vyskytne do 24 měsíců od převzetí. Toto právo se nevztahuje na:

  • zboží prodávané za nižší cenu z důvodu vady, pro kterou byla nižší cena sjednána
  • opotřebení způsobené běžným užíváním
  • vady odpovídající míře opotřebení u použitého zboží při jeho převzetí
  • případy, kdy zboží nevyhovuje svými vlastnostmi povaze věci

7.4. V případě zjištění vady na zboží je kupující oprávněn uplatnit reklamaci a požadovat:

  • výměnu zboží za nové
  • opravu vadného zboží
  • přiměřenou slevu z kupní ceny
  • odstoupení od smlouvy

7.5. Kupující má právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:

  • pokud se stejná vada vyskytne opakovaně,
  • pokud se po opravě objeví další vady,
  • v případě výskytu většího počtu vad, které brání řádnému užívání zboží.

7.6. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv své provozovně, kde je to možné, případně v sídle nebo místě podnikání. Po uplatnění reklamace vydá kupujícímu písemné potvrzení, které bude obsahovat:

  • datum uplatnění práva,
  • obsah reklamace,
  • požadovaný způsob vyřízení.

7.7. Po vyřízení reklamace prodávající poskytne kupujícímu písemné potvrzení o:

  • datu a způsobu vyřízení reklamace,
  • provedené opravě a době jejího trvání,
  • případně odůvodnění zamítnutí reklamace. 

7.8. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Tato lhůta nezahrnuje dobu přiměřenou k odbornému posouzení vady, pokud je to s ohledem na povahu výrobku či služby nutné.

7.9. Reklamace, včetně odstranění vady, musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy, a kupující má v takovém případě právo odstoupit od kupní smlouvy.

7.10. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.

7.11. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím věci věděl o vadě nebo pokud ji sám způsobil. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace. Toto právo může uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.

7.12. Volbu způsobu reklamace má kupující.

7.13. Práva a povinnosti smluvních stran týkající se práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (§ 1914 až 1925, § 2099 až 2117, § 2161 až 2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud kupní smlouva obsahuje mezinárodní prvek, strany sjednávají, že právním řádem rozhodným pro jejich vztah je Česká republika. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

8.2. Prodávající nenese odpovědnost za nemožnost realizace objednávky v důsledku vyšší moci nebo výpadku internetového obchodu.

8.4. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv změnit nebo doplnit tyto obchodní podmínky. Práva a povinnosti vzniklé na základě předchozí verze obchodních podmínek tím nejsou dotčeny.

8.5.  Veškerý digitální obsah poskytovaný na www.workbyany.cz je chráněn autorským právem. Jakékoli neoprávněné šíření, úpravy či jiné zásahy do digitálního obsahu jsou zakázány. Obsah je určen výhradně k soukromému užití. Jakékoli jiné využití je možné pouze na základě předchozí dohody s prodávajícím.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 15. 03. 2025.